Ștefan Chiriacescu precizează că activează în e-commerce din 2010. Acesta oferă o imagine a modului în care industria arată acum, în plin avânt al discuțiilor despre AI.

„Se întâmplă multe lucruri în comerțul online acum, este multă nesiguranță, frică, dar și entuziasm. Există și multe discuții teoretice care nu au încă un fundament puternic. Lucrurile merg înainte, clienții vin în general către noi cu diverse frici, întrebându-ne cum trebuie să se adapteze și ce trebuie să facă mai departe”, adaugă Ștefan Chiriacescu. 

Vânzări online: Astăzi nu mai poți face planuri pe 3-5 ani

Acesta recomandă magazinelor online o analiză clară a prezentului și creionarea unor direcții de urmat pe un orizont de timp mai mic.

„Astăzi nu prea mai poți să faci planuri pe 3-5 ani”, adaugă acesta. El precizează că 60% din baza de clienți este din Statele Unite ale Americii, unde jucători precum Google sau OpenAI au lansat inițial funcționalitățile alimentate de AI și se văd mai clar efectele.

„Ce am văzut la clienții din SUA este o scădere pe partea de trafic organic, dar nu de la an la an, ci o scădere a ritmului de creștere pe care obișnuiam să o vedem în rândul lor. În același timp, veniturile obținute din traficul organic sunt mai mari, deci, traficul care ajunge pe site din sursele organice este trafic și mai calificat acum”, adaugă reprezentantul eCommerce Today. 

Decizia luată în trecut care îi ajută odată cu creșterea influenței pe care o are Inteligența Artificială

În urmă cu câțiva ani au luat decizia să adauge module cu FAQ(frequently Asked Questions - întrebări frecvente) pe cât mai multe pagini din site, inclusiv pe paginile de produs, paginile de categorii, în care adresau descrierea produsului sub forma de întrebare și răspuns. 

„Aceste elemente acum sunt foarte căutate. Cu cât ai mai mult conținut conversațional pe site, cu atât vei fi mai bine clasat în rezultate”, adaugă Ștefan Chiriacescu. 

Reprezentantul eCommerce Today a vorbit și despre un element la care comercianții români ar trebui să fie atenți „imediat”, respectiv partea de securitate a magazinului online. Acesta a povestit un episod petrecut în urmă cu 6 ani, când a participat, din perspectiva de consultant, la o ședință alături de un magazin online din SUA, al cărui magazin a fost compromis de hackeri, și doi agenți din structurile de securitate cibernetică ale FBI.

„A fost un moment care m-a marcat. Am văzut un om care cu zece ore înaintea vinde de 40-50.000 de dolari pe oră, fiind în vârf de sezon, iar acum nu mai știa ce o să se întâmple cu afacerea lui a doua zi, dacă nu cumva intră în faliment. Pe mine m-a marcat acel moment pentru că mi-am dat seama că ajungi să nu te gândești la securitate pe cât de mult ar trebui. Le-aș recomanda comercianților să se uite la ce sisteme au implementate, care nu au mai suferit schimbări în ultimii 5 ani, să facă verificări și să rezolve lucrurile pe partea aceasta”, adaugă reprezentantul eCommerce Today.