Reprezentanții platformei precizează că 88% dintre comercianții locali de pe Trendyol sunt întreprinderi mici și mijlocii, dar pe platformă sunt prezenți și retaileri și mărci românești renumite, precum evomag și Gerovital, printre altele. Cele mai populare categorii de produse în care sunt activi comercianții locali includ Fashion (41%), Home (25%), FMCG (14%), Cosmetice (11%) și Electrocasnice (5%).
Deși segmentul de fashion rămâne în topul preferințelor consumatorilor români, categoriile cu cea mai rapidă creștere pe Trendyol în ultimele luni sunt FMCG, cosmetice și produse pentru casă.
Marketplace Trendyol: 2,3 milioane de utilizatori în regiune
Trendyol le oferă comercianților locali acces la o bază de clienți în continuă creștere în regiune, de peste 2,3 milioane de utilizatori în prezent, precum și opțiuni ce vizează zonele de marketing și promovare, instrumente de analiză și soluții logistice, inclusiv un depozit local. Prin intermediul platformei Seller Center, comercianții români pot gestiona stocurile și prețurile, interacționa cu clienții și accesa instrumente pentru promovare.
Peste 72% dintre comercianții locali activi pe platformă au folosit deja aceste instrumente puse la dispoziție de Trendyol, pentru a-și crește vizibilitatea și vânzările. Cele mai eficiente s-au dovedit a fi participarea în campaniile organizate de platformă, crearea de reduceri proprii și oferirea de cupoane pentru clienți, precizează reprezentanții platformei.
Comercianții români reprezintă 15% din volumul total al afacerilor Trendyol în România
Procesul de înrolare a comercianților români a fost lansat în decembrie 2024.Trendyol spune că s-a accelerat semnificativ în ultimele două luni ritmul de înrolare– doar în luna mai, peste 500 de comercianți parteneri locali au fost integrați. În prezent, un comerciant poate deveni activ pe platformă, în medie, în mai puțin de o săptămână.
În acest moment, comercianții români reprezintă aproximativ 15% din volumul total al business-ului Trendyol în România, iar până la finalul anului, compania își propune să ajungă la 5.000 de comercianți și branduri locale.
About