Pentru început este important să ne uităm la volumul de colete, cu valori declarate sub 150 de euro, care intră în Uniunea Europeană din afara UE. Datele oferite de autoritățile europene arată că în 2024 au intrat în blocul comunitar 4,6 miliarde de colete, echivalentul a 12 milioane de colete pe zi. Cifra este de două ori mai mare decât în 2023 și de trei ori mai mare decât în 2022. În jur de 91% dintre aceste colete sunt trimise din China.
Estimările din piața locală vorbesc de în jur de 200.000-250.000 de colete care intră zilnic în România din China. Cifrele de la ANAF din prima jumătate a anului, oferite Wall-street.ro, arată că Shein și Temu au plătit TVA în valoare de 26 de milioane de euro și 36,9 milioane de euro.
Trendul se observă și în rândul piețelor dezvoltate din Vest. Cifrele arată faptul că mulți nemți nu par influențați de dovezile conform cărora multe produse de pe Shein și Temu nu respectă standardele de securitate. Președintele Federației Germane de Retail aduce în discuție o investigație recentă a patru organizații europene de protejare a consumatorilor, din care a reieșit că 70% din produsele testate nu respectau standardele de siguranță ale Uniunii Europene, un sfert dintre ele fiind clasificate drept periculoase.
În 2025, Federația Germană de Retail (HDE) se așteaptă ca Shein și Temu să le vândă consumatorilor nemți produse în valoare de 3,3 miliarde de euro.
Pe 11 martie ne vedem la ecomTEAM Fashion & Beauty, eveniment organizat de Wall-street.ro în București. Zeci de businessuri din fashion și beauty vor urca pe scena evenimentului, dar și în Maratonul Interviurilor din Fashion și Beauty. Te poți înscrie AICI la eveniment. Dacă activezi în beauty sau în fashion și dorești să ne acorzi un interviu în cadrul evenimentului, scrie-ne la [email protected].
Obligațiile legale: diferența dintre un magazin online și un marketplace și la ce trebuie să te uiți
Avocata Ana-Maria Corugă explică conceptele esențiale în funcție de care se determină răspunderea pe care o au operatorii economici implicați în vânzarea de produse în mediul online. Cunoașterea acestor concepte ajută utilizatorii să înțeleagă cine este responsabil în cazul achiziției.
Din punct de vedere legal, magazinul online e un instrument prin intermediul căruia un operator economic vinde produse și/sau servicii direct către consumator, prin contract la distanță încheiat în cadrul platformei. Avocata recomandă ca, în cazul unui magazin online, orice utilizator să poată identifica informații privind operatorul economic care oferă magazinul online, inclusiv următoarele informații obligatorii:



