Majoritatea invitaților estimează o creștere a pieței de eCommerce între 10-15% pentru anul în curs, însă ritmul este mai moderat față de anii anteriori. Factorii principali care susțin această creștere sunt migrarea din offline în online, comerțul cross-border și creșterea segmentului B2C. Totuși, unii lideri, precum Cristina Popa și Arthur Rădulescu, subliniază că piața se maturizează, deschiderea de noi magazine online scăzând în intensitate.
Un alt subiect discutat a fost influența firmelor chineze asupra pieței locale, în special datorită prețurilor mici și volumelor mari de comenzi. Jucători precum Adrian Mihai și Lucian Baltaru au remarcat că, deși livrările din China durează mai mult, aceste firme stimulează competiția și contribuie la creșterea pieței locale.
În ceea ce privește preferințele de livrare, se remarcă o trecere semnificativă către livrările la puncte fixe sau lockere, cum ar fi FANbox și easybox. Aproximativ 60% din trimiteri se livrează deja la easybox, iar FAN Courier estimează că în viitor 80-90% din livrări vor merge la puncte fixe.
About