Platforma online de Fashion multibrand Zalando a fost fondată în 2008 în Berlin, iar în 2022 a intrat pe piața din România. Ultimul an fiscal, 2023, a venit pentru gigantul european de e-commerce cu scăderi în ceea ce privește numărul de clienți, veniturile și a valorea brută a mărfurilor vândute(GMV), dar cu creșteri în ceea ce privește profitabilitatea.

Concret, compania a avut 49,6 milioane de clienți activi în 2023, în scădere de la 51,2 milioane în 2022, aceasta fiind prezentă în 25 de țări din Europa. Veniturile la nivelul grupului au înregistrat o scădere de 1,9%, 2023 comparativ cu 2022, ajungând la 10,1 miliarde de euro. Creșteri se observă însă în ceea ce privește profitabilitate, raportând un EBIT ajustat(profit înainte de taxe și impozite) de 350 de milioane de euro, în creștere de la 185 de milioane de euro în 2022.

Zalando este una dintre companiile care participă la ecomTEAM Fashion pe 28 martie 2024, organizat la Apollo 111 în București. Înscrie-te gratuit AICI și vino alături de noi.

Până în 2028, nemții de la Zalando își propun o creștere anuală compusă între 5 și 10% în ceea ce privește veniturile, dar și un profit înainte de taxe(EBIT ajustat) între 6 și 8% în 2028. Schneider și Gentz, cofondatorii platformei de Fashion vor să înregistreze aceste cifre bazându-se atât pe businessul lor B2C, cât și pe zona de B2B, unde invită companiile, inclusiv din România, să se folosească de infrastructură lor pentru a vinde în Europa.

About