Începem cu estimările privind evoluția întregii industrii de e-commerce din țara noastră, iar cea mai recentă analiză vine de la furnizorul de soluții de plată online PayU GPO România. Acesta estimează că valoarea pieței de e-Commerce(produse și servicii comandate online) se va situa în jurul a 11,5 miliarde de euro în 2024. Creșterea estimată pentru 2024, atât din calculele PayU GPO, cât și din datele raportate de McKinsey și Statista, se situează la aproximativ 16% față de anul trecut, cu un avans de aproximativ 30% pe segmentul de servicii.

Tot din acelasi raport, vedem că piața locală de e-commerce s-a situat ]n 2023 la 9,8 miliarde de euro potrivit McKinsey, din care aproximativ 65% au reprezentat produsele / bunurile și aproximativ 35% serviciile. În zona de bunuri, cele mai căutate în online au fost IT&home (65% din total), îmbrăcăminte (23%), produse alimentare (6%), însă verticalele cu cele mai mari creșteri în tranzacții au fost fashion și beauty, mâncare comandată și produse alimentare. În zona de servicii, cele mai multe achiziții online s-au făcut în transport, inclusiv servicii de livrare (80%) și pachete turistice (14%), dar cele mai mari creșteri s-au înregistrat pe verticalele de divertisment și pachete turistice.

Cifrele de mai sus au situat România în 2023 pe al treilea loc în e-commerce-ul din Europa Centrală și de Est, după Polonia (cu o piață estimată la 27,8 miliarde de dolari) și Cehia (cu o piață estimată la 13 miliarde de dolari).

Estimările de mai sus iau în considerare și segmentul de servicii. De partea cealaltă, în raportul eCommerce Insights 2024, publicat de MerchantPro, vedem o serie de date ce exclud zona de servicii. Drept urmare, valoarea estimată a pieței este de 7,3 miliarde de euro pentru 2024, fiind bazată pe surse precum Statista, Statista Digital Market Insights și Platforma MerchantPro.

About