Siguranța și controlul sunt tot mai importante pentru românii care cumpără online. 6 din 10 aleg curierul în funcție de cât de repede ajunge coletul. Flexibilitatea contează și ea - peste o treime vor să poată schimba adresa de livrare. Tocmai de aceea, peste 66% spun că preferă magazinele online locale pentru livrarea mai rapidă, iar 59,7% apreciază retururile mai simple. De asemenea, comunicarea clară cu vânzătorul și curierul (57,6%) și încrederea în calitatea serviciului (55,2%) sunt alte motive frecvente pentru care preferă comercianții locali. Doar 4% spun că nu contează cine livrează coletul, ceea ce arată că experiența de livrare a devenit un factor cheie în decizia de cumpărare și în fidelizarea clienților.
Diferențe în achizțiile online în funcție de generația din care face parte cumpărătorul
În ceea ce privește preferințele de cumpărare online, ele variază semnificativ în funcție de vârstă. Tinerii din generațiile Z și Millennials comandă mai des și sunt atrași în special de haine (67,6%), gadgeturi (48,7%) și produse de îngrijire personală (45,6%). La polul opus, generațiile mai mature - Gen X și Boomers - se orientează spre produse practice, precum electrocasnice (40%), articole pentru casă și grădină (39%) sau suplimente alimentare (34,8%).
„Este o diferență de mentalitate, dar și de stil de viață. Tinerii caută frecvent produse de lifestyle, sunt conectați la trenduri și folosesc des aplicațiile mobile. Boomers, în schimb, sunt pragmatici, cumpără rar, dar cu scop precis și aleg produse care le îmbunătățesc confortul sau sănătatea. Vedem și o diferență clară în frecvența achizițiilor: aproape 40% dintre tinerii din Gen Z și Millennials cumpără online de câteva ori pe lună, iar 18% comandă cel puțin o dată pe săptămână. La polul opus, aproape 40% dintre Boomeri fac cumpărături online doar de câteva ori pe an, iar 13% preferă exclusiv magazinele fizice. Comportamentele de consum digital diferă clar între generații și e important ca retailerii să le înțeleagă pentru a-și adapta oferta și serviciile”, explică Belgin Bactali, CEO Cargus.
About