Pentru început, e important să reamintim anunțul ANPC publicat de Wall-street.ro pe 23 aprilie 2024. Conform acestuia, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) derula, în acea perioadă, o actiune de verificare a site-urilor de cumpărături și aplicații care funcționează ca o piață online, Temu și Shein.

Acțiunea se concentra asupra posibilelor practici comerciale incorecte ale comercianţilor, în relaţia cu consumatorii, susceptibile să deformeze, în mod esenţial, comportamentul economic al acestora, respectiv potențiale încălcări ale legislației orizontale privind siguranța produselor și protecția consumatorilor (reduceri neautentice) și practici agresive - interfețe manipulatoare (dark patterns), vânzare sub presiune (pressure - selling), recompensarea implicării unei persoane cu un produs sau serviciu cu un premiu (gamification), dar și alte aspecte (de exemplu, legate de siguranța produselor).

Dacă activezi în e-commerce, locul tău este la ecomTEAM, unul dintre cele mai mari evenimente din Regiune dedicate e-commerce-ului, pe care-l organizăm pe 18 si 19 septembrie 2025 la Hotelul Qosmo. Autorități precum ANAF, organizații de e-commerce la nivel internațional, dar și alți speakeri locali și internaționali de top urcă pe scena evenimentului. Înscrie-te AICI și vino alături de noi.

ARMO: A trecut mai bine de un an și nu am mai aflat nimic de investigația ANPC

Recent, autoritățile din Franța au aplicat amenzi usturătoare retailerului chinez Shein, amenzi despre care Wall-street.ro a scris AICI. În contextul acestor amenzi, am obținut și o reacție de la Asociația Română a Magazinelor Online, care a adus în discuție lipsa unui anunț din partea ANPC cu privire la cum a decurs acțiunea anunțată de ANPC în 2024.