Biser Krastev povestește că în ultimii 5 ani evoluția diverselor soluții dedicate magazinelor online a fost una dinamică, dând naștere mai multor provocări pentru afacerile din regiune. 

„Companiile cu care lucrăm se extind constant pe noi piețe. Recomandările mele pentru cei care vor să vândă internațional se concentrează pe decizii bazate pe date. Ei testează non-stop ce merge și ce nu. Una dintre greșelile pe care le evită când deschid o nouă piață este aceea de a nu face copy-paste la rețeta pe care o aplică pe plan local, pentru că comportamentele clienților diferă”, precizează Biser Krastev.

Vânzări online: Preferințele clienților diferă de la o piață la alta

Acesta face trimitere la o serie de obiceiuri specifice anumitor regiuni, precum faptul că în Balcani plata cash la livrare conduce, în timp ce în Europa Centrală și de Vest domină plata cu cardu. 

El atrage atenția legat de analiza piețelor în care magazinele online își propun să se extindă, punctând faptul că această analiză nu trebuie să se concentreze doar pe partea de vânzări, ci să se uite și la elementele operaționale precum taxele practicate sau preferințele în materie de livrare. 

„Comercianții care vând în mai mult de 5 piețe au succes dacă sunt pregătiți din punct de vedere operațional. Au ales curierii potriviți, dar și platforma web potrivită pentru piața respectivă”, adaugă reprezentantul Prim.io