Chinezii de la Temu au început și parteneriate cu platformele prezente la nivel local ce oferă magazinelor online posibilitatea de a se integra pe mai multe marketplace-uri precum eMAG, Trendyol sau Skroutz. Astfel, compania ajunge să concureze cu eMAG sau Trendyol și pe componenta de marketplace cu selleri locali, unde se bate să atragă cât mai mulți comercianți cărora le propune un canal prin care se pot extinde internațional. 

Cum arată cifrele competitorilor Temu pe zona de Marketplace: câți comercianți locali au eMAG sau Trendyol

eMAG Marketplace, partea a celui mai mare retailer online local, conduce detașat ca număr de comercianți români care vând prin acest sistem, având și cei mai mulți ani de activitate pe piața locală, fiind lansat în 2011.

eMAG precizează că a depășit 64.000 de selleri în Marketplace, iar majoritatea sunt români. De asemenea, peste 10.000 dintre aceștia vând și pe piețele din Ungaria și Bulgaria prin intermediul platformei. 

Recent, Trendyol a anunțat că a depășit 3.500 de comercianți români pe platformă, la nouă luni de la lansarea procesului de înrolare locală. 

Ce spune ANAF despre Temu și taxa pe colet de 25 de lei care vizează coletele din afara UE 

Pentru a ne face o idee legată de vânzările pe plan local ale Temu, ne putem uita la cifrele oferite de ANAF pentru Wall-street.ro în cadrul evenimentului ecomTEAM, ce a avut loc anul acesta pe 18 și 19 septembrie la Brașov. 

„Shein a plătit în primele două trimestre din 2025 TVA în valoare de 26 de milioane de euro, Temu a plătit 36,9 milioane de euro, iar Trendyol a plătit 11,9 milioane de euro. Sunt sume destul de mari, anul nu s-a terminat și o să vină perioada cadourilor”, precizează Cosmin Neculiță, Inspector Șef Serviciu Antifraudă Direcția Comerț Electronic DGAF ANAF, pe scena evenimentului ecomTEAM, organizat de Wall-street.ro.