Majoritatea românilor au folosit în ultimul an servicii publice online
Datele studiului arată că 76,4% dintre români au folosit în ultimul an servicii electronice ale instituțiilor publice - un nivel de interacțiune care le permite să evalueze direct cât de eficient funcționează digitalizarea statului și ce îmbunătățiri așteaptă de la instituțiile publice.
Pentru români, digitalizarea înseamnă, în primul rând, reducerea birocrației și eliminarea drumurilor între instituții, prin procese administrative care pot fi rezolvate integral online. În topul așteptărilor se află posibilitatea de a depune cereri fără a merge la ghișeu (68,7%), circulația automată a documentelor între instituții (61,4%) și interoperabilitatea bazelor de date, care ar elimina necesitatea adeverințelor (57,1%).

Cum văd românii digitalizarea: între așteptări clare și evaluări critice
Românii asociază digitalizarea statului cu soluții practice și ușor de utilizat: semnătura electronică pentru cetățeni și firme (43%), site-uri de prezentare moderne pentru ministere (36,2%) și, într-o măsură mai redusă, prezența instituțiilor pe rețelele sociale (17,2%).



