Acesta face un pas în trecut și trece în revistă modul în care s-a ajuns în această situație, în care China să aibă propriile platforme de e-commerce care atacă agresiv piețele globale.
„Producătorii din China au făcut la început produse pentru marile branduri globale. Toți au mers acolo, au oferit partea de design, iar China a oferit forța de muncă ieftină. Apoi a urmat ușor-ușor asaltul brandurilor chinezești și micii producători chinezi au început să vândă pe toate marketplace-urile globale(...) După aceea au decis să se conecteze direct cu toti consumatorii din lume, dezvoltând aceste platforme (Shein, Temu, etc. n.r.), probabil cu mult sprijin din partea autorităților, foarte multe subvenții la toate nivelurile și au venit într-un mod extraordinar de agresiv”, precizează Iulian Stanciu.
Antreprenorul aduce în discuție scăpări actuale ale legislației europene și locale care permit jucătorilor precum Shein sau Temu să evite diverse obligații precum plata TVA sau a taxelor vamale.
About