Ultimele luni din 2024 se prefigurează a fi intense pe segmentul de performance marketing, mai ales în contextul următoarelor runde de alegeri, cele parlamentare și cele prezidențiale, programate în noiembrie și decembrie. Pe lângă scrutinele electorale, concurența jucătorilor nou-intrați de pe piețe asiatice și nu numai, la care se adaugă și accentuarea competitivității la nivelul comercianților locali, pun o presiune uriașă asupra costurilor de promovare. Raluca Radu spune că majorările se resimt dacă ne raportăm la costurile de afișare și costurile per click din campaniile de promovare.
„Totul coroborat cu faptul că se simte, totuși, că avem mai puține date, se simte că este din ce în ce mai mult machine learning și toate campaniile de meta Ads și Google ads trec prin schimbări. Și atunci, încă de la începutul anului, strategia noastră a fost să investim cât mai mult în zona aceasta de creștere a brandului. Aici am depus un efort constant, a fost o bătălie constantă de a convinge niște clienți din e-commerce că este foarte mult despre ROAS (return on ad spend), și despre costul pe conversie și profitabilitatea investițiilor, să îi convingem că este sănătos să investească și în brandul propriu și în colectarea unei baze de date cu adrese de e-mail, și în creșterea comunității din jurul brandului, fie că era prin creare de conținut cu echipa proprie sau alte strategii. Și cumva pe aceste strategii vrem să capitalizăm”, a declarat Raluca Radu, în cadrul evenimentului.
Cum rămâi competitiv într-o piață în care te bați cu jucători străini
Platformele de cumpărături online precum Temu, Shein și, cel mai nou-intrat pe piața din România, Trendyol (despre care Wall-Street.ro a scris aici) sunt în continuare extrem de populare datorită prețurilor mici cu care operează, a varietății de produse, dar și a campaniilor puternice de pe rețelele sociale. Mai mult, bugetele aruncate în piaţă de marii retaileri din Asia nu fac deloc lupta mai uşoară nici pentru antreprenorii români și nici pentru lanțurile mari de retail prezente pe piața din România. Pentru a-și menține gradul de competitivitate pentru acest final de an, CEO-ul MTH Digital recomandă magazinelor online ca în campaniile de Black Friday și în cele dedicate Sărbătorilor de Iarnă să mizeze pe newsletterele trimise segmentat către abonații din baza lor de date.
About