Acest fenomen de extindere a perioadei de reduceri a fost observat și anul trecut, însă în 2024 modelul de Black Week s-a conturat ca o strategie eficientă pentru tot mai mulți comercianți, care au început reducerile din timp și le-au continuat până luni, de Cyber Monday.
Tendința reflectă o adaptare crescută a consumatorilor la reducerile pe parcursul întregii săptămâni și o abordare mai echilibrată a achizițiilor, ceea ce a condus la un volum de comenzi și venituri mai mare față de anii anteriori.
În ziua de Black Friday propriu-zisă, vineri, 8 noiembrie 2024, au fost înregistrate schimbări interesante: numărul tranzacțiilor a stagnat, dar valoarea medie a coșului a urcat cu 24%, reflectând o atenție mai mare a cumpărătorilor către produse premium. Astfel, veniturile din această zi au crescut cu 24% față de Black Friday-ul anterior.
„Observăm în continuare o maturizare a pieței, în care cumpărătorii își planifică achizițiile de Black Week mai rațional, fiind atrași de ofertele extinse pe mai multe zile. Această schimbare s-a tradus într-un impact pozitiv și pentru magazinele online, care beneficiază de o distribuție mai echilibrată a tranzacțiilor pe parcursul întregii săptămâni, dar și de venituri mai mari”, afirmă Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.
Black Friday: Cumpărături pe ultima sută de metri, alimentate de ploaie
Dinamica cea mai interesantă s-a observat în acest an duminică, pe 10 noiembrie, când numărul tranzacțiilor au fost cu doar 15% sub cele de vineri, un raport record pentru o zi din săptămâna neagră raportat la vârful înregistrat în ziua tradițională de Black Friday.
„Duminica de după Black Friday a adus un val semnificativ de comenzi, din două motive. Pe de-o parte,consumatorii au realizat că este ultima șansă de a profita de reduceri. Mulți au preferat să analizeze ofertele pe parcursul săptămânii și să finalizeze achizițiile în această zi în care multe magazine au închis campania, un comportament tot mai frecvent în contextul extinderii perioadei de discounturi. Pe de altă parte, o influență semnificativă a avut-o probabil și vremea rece ce a debutat duminică, ploaia fiind dintotdeauna un motor care alimentează vânzările din eCommerce”, explică Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.
About