Veniturile din exploatare ale companiei au crescut cu 18%, atingând suma de 27,9 milioane lei.
"Din cifra de afaceri de 23,5 milioane de lei realizată în primul semestru din 2024, România a contribuit cu 87,5%, în timp ce 12,5% din venituri au provenit de pe piaţa externă. 2Performant a înregistrat o creştere de 14% pe piaţa internă şi de 3% pe piaţa externă, comparativ cu anul precedent", se menţionează în raport.
În ceea ce priveşte veniturile după modalitatea de plată, Pre-Paid vs. Post-Paid, s-a înregistrat o creştere de 6% pentru plata Post-Paid, în timp ce creşterea pentru PrePaid a fost de 17%.
Ai un magazin online sau activezi în e-commerce? Vino alături de noi la ecomTEAM, unul dintre cele mai mari evenimente dedicate industriei de e-commerce. Înscrie-te AICI și hai să ne cunoaștem pe 19 și 20 septembrie, la cea de-a 14-a ediție a ecomTEAM.
2Performant Network: Veniturile operaționale, creștere de 20%
Veniturile operaţionale ale 2Performant Network (după deducerea comisioanelor plătite afiliaţilor) au crescut cu 20%, ajungând la 6,3 milioane de lei, comparativ cu 5,3 milioane de lei în anul precedent. Această creştere a fost stimulată şi de implementarea unei noi formule de calcul a comisionului de reţea, care se bazează acum pe un procent din valoarea vânzărilor, subliniază sursa citată.
Cheltuielile au ajuns la 28,3 milioane de lei, înregistrând o majorare de 17%. Cea mai semnificativă contribuţie a fost adusă de alte cheltuieli de exploatare, care au crescut la 21,1 milioane de lei (plus 18%).
Rezultatul din exploatare s-a îmbunătăţit cu 26,5%, trecând de la o pierdere de 550.000 de lei la o pierdere din exploatare de 405.000 de lei. Compania a încheiat primul semestru cu o pierdere de 346.532 lei (minus 40% faţă de SI 2023).
"Intrarea agresivă a jucătorilor globali din ecommerce pe piaţa din regiune a modificat semnificativ peisajul industriei, ceea ce a condus la scăderi de vânzări pentru branduri consacrate şi la apariţia unor oportunităţi pentru jucători noi. Valoarea medie pentru o vânzare a crescut cu 12% faţă de 2023, în timp ce numărul de vânzări a scăzut cu 7,5% în primele 6 luni. Prin platforma noastră au fost generate 1,2 milioane de vânzări online în primele 6 luni, în valoare de 62 de milioane de euro fără TVA - o creştere din punct de vedere valoric cu 3,6% faţă de 2023. Creşterea valorii vânzărilor generate + creşterile de abonament şi de comision de reţea din ultimii ani au dus la creşterea veniturilor operaţionale 2Performant cu 20% ceea ce, simultan cu un bun control al costurilor, ne-a ajutat să îmbunătăţim şi conservăm indicatorii financiari importanţi din primul semestru. Comerţul online se joacă însă pe vânzări, iar a doua jumătate a anului este perioada cea mai importantă din an în industria noastră", a declarat Dorin Boerescu, CEO & co-fondator 2Performant, citat în raportul transmis BVB.
În primul semestru al anului 2024, ecosistemul 2Performant a înregistrat un volum al vânzărilor de 1,24 milioane, în scădere faţă de 2023, însă cu o valoare a vânzărilor în creştere cu 4%, atingând 62,3 milioane de euro.
În perioada menţionată, utilizatorii platformei companiei au generat 40 milioane de clickuri. În aceeaşi perioadă, comisioanele afiliaţilor au atins 3,6 milioane de euro în linie cu acelaşi semestru din 2023, în timp ce comisioanele de reţea au înregistrat o creştere de 10%, ajungând la 1,1 milioane de euro.
În primele şase luni din 2024, 616 magazine online din 24 de sectoare diferite au înregistrat vânzări prin 2Performant. Categoriile dominante de produse comercializate online au fost următoarele: Farmaceutice (cu o pondere de 35% ), Cărţi, Filme şi Muzică (15% ), Modă (13%), produse de Beauty (9%), Electronice IT&C (8%), Jucării şi articole pentru Copii (5% ), articole pentru Casă şi Grădină (5% ), Produse pentru animale de companie (3%), obiecte de Sănătate şi Îngrijire Personală (2%), echipament pentru Sporturi şi activităţi în aer liber (1%) şi Bijuterii (1%).
2Performant este prima companie de tehnologie listată la Bursa de Valori Bucureşti şi liderul pieţei de marketing afiliat în România. Compania dezvoltă, operează şi monetizează propriul produs tehnologic care stă la baza singurului campionat de e-commerce din lume - BusinessLeague.com - prin care magazinele online colaborează cu cei mai performanţi profesionişti în digital marketing, printr-un model de cost per vânzare.
Compania a intermediat în 16 ani de activitate peste 12,9 milioane de vânzări online, în valoare de 612 milioane de euro, prin mai mult de 721 de milioane de click-uri, pentru câteva mii de
magazine online din România şi din regiune, din peste 30 de industrii.