OptiComm.ai dezvoltă soluții alimentate de Inteligența Artificială prin care își propune să ajute comercianții să prezică comenzile pe care le vor plasa clienții. Startup-ul lucrează deja cu mai multe nume din retail, precum Macromex și își propune să își extindă prezența la nivel internațional prin intermediul finanțării obținute.
„Studiile arată că 1,6 trilioane de dolari se pierd la nivel global din cauza lipsei de eficiență a retailerilor. Fie că vorbim de lipsa stocului, fie că vorbim de suprastocare, există o lipsă enormă de eficiență în comerț”, precizează Cristi Movilă.
Cristi Movilă precizează pentru Wall-street.ro că o mare parte din suma primită va fi investită în extinderea internațională cu accent pe sales, marketing și diverse parteneriate, undeva la 60%, în timp ce restul sumei merge în pricipal către dezvoltarea produsului, inclusiv creșterea echipei de dezvoltatori.
Așa cum menționam mai sus, startup-ul are deja clienții, Movilă precizând că înainte de obținerea rundei erau foarte aproape de break-even, iar până în acest moment a investit din fonduri proprii peste 300.000 de euro în afacere.
Macromex a lansat Magico AI alături de OptiComm.ai: ce noi dezvoltări pregătesc

Macromex a lansat în aprilie alături de OptiComm.ai soluția Magico AI, un serviciu de predicție pe bază de inteligență artificială, integrat în platforma Bocado.ro.
Bocado.ro este platforma B2B de achiziții dedicată industriei HoReCa. Construită pe infrastructura VTEX,, Bocado oferă un ecosistem digital de tip marketplace, cu peste 25 de furnizori specializați. Platforma centralizează într-un singur loc produse alimentare și non-alimentare, simplificând procesul de aprovizionare pentru restaurante, hoteluri, cafenele și alte afaceri din domeniul ospitalității.
Prin utilizarea algoritmilor avansați de deep learning și a sistemelor AI, OptiComm.AI analizează și corelează multiple surse de date: comenzile trecute ale fiecărui client și alți factori care pot influența cererea, precum: sezonalitatea, starea vremii, evoluția salariului mediu sau perioadele de post, astfel încât fiecare client va avea o predicție personalizată și relevantă.
Ultimele soluții pe care Macromex le va lansa împreună cu OptiComm.ai vizează zona de sales intelligence și suport acordat agenților de vânzări din teren de către agenți virtuali puși la dispoziția acestora.
Albert Davidoglu, CEO Macromex, a explicat că prin soluțiile dezvoltate de OptiComm.ai își propun să reducă cu 50% timpul petrecut de clienți pentru aprovizionare și să le ofere o imagine mai clară cu privire la nevoile lor.
„Clienții(restaurante, retaileri etc.) nu vor să își piardă vremea cu treburi administrative. Ei își petrec 50% din timp cu ele. Noi vrem să reducem cu 50% timpul petrecut de aceștia cu aprovizionarea”, precizează Albert Davidoglu.
Reprezentantul Macromex a precizat că este o nevoie uriașă de digitalizare la nivelul mediului de business. El atrage atenția că, mai ales atunci când vine vorba de HoReCa, lucrurile diferă în funcție de județul la care ne uităm, 16 orașe din România reprezentând 60% din toată această industrie din România.



