Mai mult de jumătate dintre e-shopperii români (54%) sunt responsabili pentru 90% din cumpărăturile electronice de anul trecut. Mai precis, aceștia, considerați e-shopperi obișnuiți, au făcut în medie în decursul anului 2023, 14,7 achiziții online. În ultima lună, ei au primit în medie 4,2 colete.
Potrivit studiului Geopost, majoritatea e-shopperilor români obișnuiți preferă să facă achiziții online pentru a câștiga timp (81%, media UE 76%) sau pentru a scăpa de stresul cumpărăturilor din magazine (71%, UE 66%). Ei preferă ca livrarea să fie gratuită (36%, UE 41%) și produsul de achiziționat să fie descris detaliat (25%, UE 23%). Interesant este că, spre deosebire de alți e-shopperi din UE, un român din cinci (mai precis, 21%) încă preferă să plătească cash la livrare, lucru mai puțin important în restul UE (7%).
Ne pregătim de ecomTEAM Fashion, evenimentul de business dedicat industriei de Fashion din România. Hai alături de noi pe 28 martie în București, la Apollo 111. Înscrie-te gratuit AICI.
„Barometrul e-shopper este și în acest an un adevărat ghid al unei industrii care se maturizează și evoluează constant. Pentru e-shopperii români, o motivație importantă în favoarea comerțului electronic este legată de preț, incluzând aici preferința pentru oferte și discounturi, precum și pentru variante de livrare gratuită sau cât mai ieftină. Aceasta este una dintre principalele explicați, alături de cele privind flexibilitatea, pentru preferința tot mai mare față de livrările OOH. O altă tendință este preferința pentru comerțul C2C, motivat de criterii precum prețul și nevoia vânzătorilor de a elibera spațiu și de a avea venituri suplimentare”, a declarat Nadia Talpa, Chief Commercial Officer, DPD România.
About