Conform datelor oferite de ANPC pentru Wall-street.ro, în ultimele 6 luni au fost înregistrate în total 14.301 reclamații referitoare la probleme în relațiile consumatorilor cu magazinele online.
”Acest număr reprezintă o creștere a reclamațiilor cu privire la magazinele online, față de anterioarele 6 luni” precizează ANPC.
În ceea ce privește platformele chinezești precum Shein sau Temu, care devin din ce în ce mai populare și în România, ANPC a precizat că în ultimele 6 luni a fost o singură reclamație, ce a vizat platforma Shein. În ceea ce privește soluționarea acestei reclamații, ANPC a precizat: „Având în vedere că Shein nu este operator economic cu sediul pe teritoriul României, nu avem competență de a soluționa aceste reclamații.”
ANPC explică faptul că, în cazul reclamațiilor împotriva unor operatori economici cu sediul în afara României, dar în alte state membre ale Uniuni Europene, plus Norvegia, Islanda și Marea Britanie,consumatorii se pot adresa Centrului European al Consumatorilor din România, care face parte din Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor
About