Această schimbare de atitudine a fost observată și de retaileri: Rodica Chiriță, Digital Marketing Manager la Noriel, a remarcat că „dacă până acum clienții urmăreau doar reducerile, acum aceștia sunt mult mai atenți și pun mai mult preț pe servicii post-vânzare și livrare rapidă. Încrederea în brand și în tot procesul de cumpărare contează cel mai mult”.

Mai mult, contextul economic i-a făcut pe mulți cumpărători să fie cumpătați înainte de startul promoțiilor. „Din cauza schimbărilor economice, în a doua jumătate a anului, consumatorii au fost mai atenți și mai calculați în ceea ce privește achizițiile, dar în clipa în care campania de Black Friday a început, interesul a explodat – a fost un adevărat val de comenzi”, a declarat Corina Scheianu, Head of Marketing Spring Farma, evidențiind modul în care a evoluat comportamentul de cumpărare.

Totodată, servicii precum cele de turism beneficiază de pe urma evenimentelor de shopping online: românii își planifică tot mai mult călătoriile din timp, așteptând ofertele speciale. „Black Friday a venit <mănușă> pentru aviație – oferă un impuls de cash-flow într-o lună tradițional mai slabă și îi ajută pe oameni să își rezerve din timp călătoriile la cele mai bune prețuri ale anului”, a subliniat Diana Dima, Chief Commercial Officer Animawings.