Cele două firme au fost vizate de mai multe inspecţii surpriză, începând din vara lui 2022, în contextul suspiciunilor Bruxelles-ului referitoare la "posibile înţelegeri anticoncurenţiale".

Executivul comunitar este îngrijorat că Delivery Hero şi Glovo şi-au împărţit pieţele şi au făcut schimb de informaţii sensibile, de exemplu cu privire la strategiile comerciale, preţuri, capacităţi, costuri. Este posibil ca aceste practici să fie facilitate de faptul că Delivery Hero deţine o participaţie minoritară la Glovo.

Vrei să îți crești vânzările? Hai alături de noi în teambuildingul e-commerce-ului românesc. Te poți înscrie AICI.



Dacă suspiciunile se vor confirma, comportamentul Delivery Hero şi Glovo ar fi o violare a regulilor UE care interzic cartelurile. Comisia subliniază însă că deschiderea unei investigaţii nu prejudiciază rezultatul anchetei.

Pe piața din România, compania Glovo este prezentă din anul 2018. În ceea ce privește numărul de comenzi, conform datelor pentru 2023, România se situează pe locul întâi în regiunea Europei de Sud-Est și pe doi, la nivel mondial, din cele 25 de țări în care operează Glovo, după Spania.

Potrivit datelor analizate de Glovo, România ocupă locul doi la nivel mondial în ceea ce privește bacșișul oferit curierilor. Aproximativ 20% dintre utilizatorii din București lasă tips, topul orașelor cu cei mai darnici utilizatori fiind completat de locuitorii din Sinaia (18.82%) și Turda (15.62%).